Tegenkracht

 

…Op een gegeven moment hadden we een cilindervoering getrokken van één van de twee Werkspoor TEB294 hoofdmotoren.

TEB 294.

 

Er lekte teveel koelwater weg dat weer in de spoelluchtkasten en smeerolie kwam.

logo-vecom

Met de eerder genoemde en geroemde Vecom werden de afdichtingsranden weer opgelapt.
De voering paste er weer goed in en de rubberen ringen sloten het geheel mooi af.

 

De cilinder werd weer terug geplaatst.
Het laatste stukje, ongeveer een centimeter, kregen we er niet in.
Wat we ook probeerden.

Voering er weer uit en controleren.
Alles was juist gemonteerd en aangesmeerd, dus weer laten zakken.
Blijft het soms hangen op de smeerstift aansluiting of was de siliconenpees te dik?

Spoelpoorten en smeerstift.

 

Hoe we er ook met kracht op drukten en sloegen, het wilde gewoon niet verder.
Ten einde raad zijn we naar boven gegaan voor een bak koffie, even bijkomen en de tekeningen bekijken of we mogelijk iets over het hoofd gezien hadden of verkeerd deden.

Werkspoor TEB294 Bron: SHVP

 

Kabouters

 

 
Na de koffie weer naar beneden.
Verbazing….de cilindervoering zat keurig op zijn plaats!
Ongelovig keken we er naar; kaboutertjes?
Zo lichtgelovig waren we niet, opgelucht wel.

Zo maakte Werkspoor reclame.

 

Gauw alles weer opbouwen en hopen dat de reparatie juist gedaan was.
Met als enige zorg nu dat het allemaal voor een tijdje goed bleef draaien!

Geef een reactie